021 9330 021 9282

Rolul unei firme de curierat în îmbunătățirea experienței clienților

24/11/2021
Posted in FAQ
24/11/2021 Ciuca Cosmina

Rolul unei firme de curierat în îmbunătățirea experienței clienților

Daca si tu detii un business si esti interesat de avantajele pe care o firma de curierat le poate aduce firmei tale prin prisma imbunatatirii experientei clientilor, descopera in randurile urmatoare care este rolul curieratului in experienta clientilor.

Piața de curierat a fost și rămâne în continuare una dintre cele mai dinamice piețe, aflată într-o continuă dezvoltare ca urmare a evoluției modelelor de business și a comportamentului de consum. Prin urmare, comerțul electronic își continuă trendul ascendent, punând accent pe experiența clienților. Termenul de „experiența consumatorului” are în prezent o valoare semnificativă în lumea business-ului, conceptul fiind considerat o strategie principală de afaceri pentru orice brand.

În acest context, trendurile cu privire la experiența clienților evoluează rapid, fiind influențate de elemente precum nevoile clienților, inteligența artificială, modalitățile de recepție a informației și conținutului, expansiunea digitală și globalizarea. Astfel, pentru jucătorii cheie din comerțul online, firmele de curierat sunt un element de business care îi diferențiază de concurență și le asigură succesul pe piață.

Dacă și tu deții un business și ești interesat de avantajele pe care o firmă de curierat le poate aduce firmei tale prin prisma îmbunătățirii experienței clienților, descoperă în rândurile următoare care este rolul curieratului în experiența clienților.

Ce înseamnă experiența clienților și de ce contează?

Conceptul de experiența clienților sau customer experience este unul recent studiat în marketing și face referire la impactul pe care business-ul tău îl are asupra clienților. Mai mult decât atât, conceptul reflectă experiența pe care o oferi clientului. În prezent, experiența pe care o oferi clienților este mai importantă decât produsul în sine. Astfel, pentru a se remarca pe plaja business-urilor, companiile trebuie să planifice cu grijă experiențe pentru clienții lor și să țină cont de importanța clienților pentru firmă.

De ce este atât de importantă experiența clienților? Pe măsură ce produsele devin standardizate, clienții se vor diferenția mai mult în funcție de experiențele pe care le are cu business-ul tău decât în funcție de caracteristicile specifice produsului achiziționat. Clienții doresc să se simtă conectați în permanență și doresc ca firmele de la care cumpără să-i cunoască și să-i respecte.

În această ordine de idei, customer experience este principalul diferențiator competitiv, companiile asigurându-se că strategiile lor privind experiența clienților pot oferi interacțiuni cât mai plăcute în fiecare punct de contact al clienților. Aici intervine și rolul curieratului în experiența clienților, despre care îți vom vorbi în rândurile următoare.


Cum poți îmbunătăți experiența clienților cu ajutorul serviciilor de curierat

Dacă vorbim despre vânzările din mediul online, unul dintre cele mai importante aspecte care contribuie la îmbunătățirea experienței clienților este firma de curierat care se ocupă de livrarea produselor sau serviciilor tale către clienți. Și cum deja am stabilit că satisfacerea clienților este un factor decisiv al acestui proces, rolul curieratului în experiența clienților poate avea un cuvânt important de spus.

Clienții mulțumiți sunt cei care se bucură de livrarea produselor în siguranță și într-un timp cât mai scurt. Odată ce aceștia devin obișnuiți cu servicii de curierat de calitate, acesta va fi un criteriu în plus care ajută la declanșarea deciziei de cumpărare pe viitor. În acest fel, creșterile în vânzări nu vor întârzia să apară. Iată, în continuare, cum poți îmbunătăți experiența clienților cu ajutorul curieratului!

Servicii de livrare

Cum poate fi definit mai bine rolul curieratului în experiența clienților decât prin serviciile de livrare excelente puse la dispoziție de cele mai bune firme de curierat? Oferta Cargus, de exemplu, oferă servicii de livrare special concepute pentru nevoile tale, indiferent de natura coletelor expediate. În afara expedierilor interne, expedierilor internaționale și expedierilor cargo, firma de curierat Cargus pune la dispoziție clienților săi opțiuni suplimentare de livrare, definind astfel rolul curieratului în experiența clienților business-ului tău. Dintre aceste servicii de livrare menționăm:

  • Deschiderea coletului la livrare

Pentru a te putea bucura de o cât mai bună experiență a clienților, poți oferi acestora opțiunea de a deschide coletul la livrare. În acest fel, destinatarul poate verifica vizual, timp de 5 minute, conținutul trimiterii poștale înainte de a-i fi predată.

  • Livrare sâmbăta

Cum îți poți cuceri mai bine proprii clienți decât printr-un serviciu de curierat disponibil și într-o zi de weekend? Astfel, poți îmbunătăți considerabil experiența clienților tăi, mai cu seamă că în zilele lucrătoare livrarea unui anumit colet poate fi problematică.

  • Cash on delivery

Un alt serviciu de livrare ce pune bazele rolului curieratului în experiența clienților este și cash on delivery (numerar la livrare), ce permite destinatarului (clientului) să efectueze plata către expeditor prin intermediul rețelei de curierat. Acest aspect se demonstrează a fi extrem de util pentru customer experience, mai cu seamă că există persoane care nu au acces la carduri de debit.

  • Expediții la schimb

Firma de curierat Cargus pune la dispoziția clienților și un serviciu de expediții la schimb, ceea ce constă în predarea către destinatar a unui colet și preluarea de la acesta a unui alt colet ce urmează a fi livrat expeditorului. În mod evident, experiența clientului va fi una satisfăcătoare, returnând ce nu dorește și primit la schimb ceea ce își dorea, în timp util.

Aplicații și soluții IT

Dacă vrei să-ți aduci business-ul la următorul nivel, e necesar să optezi pentru aplicații și soluții IT, instrumente ce definesc la rândul lor rolul curieratului în experiența clienților. Aceste soluții îți vor ajuta compania într-un mod rapid și eficient, mai cu seamă că cei mai mulți dintre clienți doresc să știe dacă produsele preferate sunt disponibile și cât de repede pot intra în posesia lor. Și cum acest lucru pune destul de multă presiune pe umerii comercianților, firmele de curierat vin în ajutorul lor, în vederea expedierii comenzilor către clienți în cel mai rapid și eficient mod posibil.

Aplicațiile și soluțiile IT te vor ajuta astfel să construiești o experiență excelentă pentru clienți. De la coșul de cumpărături, prin procesul de pregătire și de monitorizare a coletului, până la soluțiile de returnare, clienții tăi vor aprecia nivelul optim de livrare al companiei tale de curierat.

  • Aplicații mobile

Aplicațiile mobile cu siguranță contribuie la rolul curieratului în experiența clienților, având un impact major în satisfacerea nevoilor acestora. Descărcând aplicația Cargus Mobile, de exemplu, clienții pot gestiona coletele în timpul livrării. Și nu numai, căci alăturându-se comunității, aceștia pot beneficia de servicii de livrare inovatoare. Cu ajutorul acestei aplicații, clienții pot afla informații despre statusul coletelor pe care urmează să le primească, detalii despre numerele de awb, pot ridica coletul de la distanță, pot schimba destinația și pot redirecționa coletele la un punct de Ship & Go. Tot aici pot transmite recenzii despre experiența lor cu firma de curierat și pot primi notificări prin intermediul aplicației mobile cu privire la statusul coletului.

  • Urmărire colet

Cu cât este mai bună experiența de livrare pentru clienți, cu atât șansele de obținere a unui feedback pozitiv cresc. Opțiunea de monitorizare a coletului joacă un rol important în satisfacerea clienților, contribuind astfel la rolul curieratului în experiența clienților. În această ordine de idei, e important să optezi pentru o firmă de curierat care oferă posibilitatea clienților de monitorizare a comenzii, mulțumindu-te atât pe tine, cât și pe client. Mai mult decât atât, dacă te vei extinde internațional, urmărirea online a livrărilor aduce beneficii majore în crearea unor legături puternice între tine, ca și companie, și client. Pentru a atinge acest obiectiv, poți alege firma de curierat Cargus, unde vei găsi cele mai bune oferte de livrare către orice destinație.

  • Returul expedițiilor

Există firme de curierat care oferă clienților returul produselor, printând în mod automat și atașând etichete de retur la expediție. Pentru o mai bună experiență a clienților, orientează-te către astfel de servicii de curierat, iar succesul companiei tale va fi unul garantat, prin prisma satisfacerii clienților.

  • Sistem de notificare

Colaborarea cu un serviciu de curierat poate fructifica semnificabil relația dintre tine și clienți și prin intermediul sistemului de notificare a clienților. Aceștia pot astfel monitoriza în permanență situația livrării coletului și, conform unor reguli stabilite, destinatarul coletului va primi o notificare prin email, SMS sau aplicația mobilă, în funcție de cum decizi tu să arate standardul de notificări pe care le trimiți clienților.


Soluții logistice pentru business cu impact pozitiv pentru clienți

Chiar dacă sună oarecum banal, scopul unui business este acela de a avea clienți mulțumiți, iar logistica are un rol important în această privință fiindcă timpii de livrare sunt esențiali pentru clienți. Trimiterea unui colet prin curier este cea mai bună variantă de livrare către clientul final, motiv pentru care un business online trebuie să se concentreze pe marketing, pe dezvoltarea site-ului și trebuie să însărcineze, în același timp, alte companii să aducă produsele și să le livreze.

Indiferent de natura coletelor pe care dorești să le trimiți către clienți, firmele de curierat te vor ajuta în eficientizarea proceselor logistice, prin soluții logistice pentru business-ul tău. Rolul curieratului în experiența clienților este cel de automatizare a proceselor de expediere, de economisire a timpului și banilor, de eficientizare a cash-flow-ului, de gestionare a expedierilor și de reducere a presiunilor logistice.

  • Livrare și manipulare

Există o gamă variată a serviciilor de curierat, logistică, retururi și facturare. Deja am menționat anterior despre instrumentele și soluțiile care pun bazele rolului curieratului în experiența clienților, respectiv serviciile de livrare și manipulare a coletelor trimise către clienți. Astfel, firmele de curierat îți pun la dispoziție numeroase soluții pentru distribuția de bunuri pe canale multiple, utilizând mai multe soluții logistice.

  • Soluții ecommerce

Potrivit cercetărilor, clienții sunt dispuși să recomande o companie pentru serviciile sale de calitate, mai mult decât ar face-o în cazul produselor sau prețurilor convenabile. De asemenea, mulți dintre cumpărători ar plăti un preț mai mare pentru produse și servicii, dacă acest lucru asigură o experiență superioară de cumpărare și relații cu clienții. Aceste aspecte ne fac să înțelegem mai bine rolul curieratului în experiența clienților, mai cu seamă că relația dintre un client și companie nu este limitată doar la plasarea comenzii pe site, ci și la livrarea acesteia.

În această ordine de idei, firmele de curierat te ajută să construiești o experiență excelentă pentru clienți. Pentru a avea siguranța că oferi clienților cele mai eficiente metode de livrare, analizează ofertele companiilor de curierat rapid și optează pentru cele mai eficiente soluții ecommerce, pentru experiențe pozitive ale clienților.

Una peste alta, sperăm că am reușit să-ți explicăm, în linii mari, rolul curieratului în experiența clienților și de ce comerțul online pune atât de mult accent pe customer experience. Serviciile oferite de firmele de curierat nu sunt doar despre a face lucrurile mai ușoare pentru clienți, este și despre impactul semnificativ pe care îl au asupra experienței clienților. Prin urmare, serviciile de calitate superioară ale firmelor de curierat se traduc prin experiența cât mai plăcută a clienților, loialitate pe termen lung și dezvoltarea afacerii în mod sustenabil.