
Analiză Cargus: 70% dintre magazinele online consideră ca eficiența costurilor este unul dintre cele mai importante beneficii ale livrării la locker
Număr de vizualizări: 61
Număr de comentarii: 0
Distribuie articolul
Ultimii ani au adus o serie de schimbări importante pe piața de curierat, una dintre cele mai importante fiind diversificarea metodelor de livrare. Odată cu dezvoltarea pieței de ecommerce, cumpărătorii pot alege acum cea mai potrivită opțiune pentru ei – livrare acasă sau la birou, ridicarea produselor achiziționate dintr-un magazin partener de tip SHIP & GO sau de la un locker, prin simpla utilizare a telefonului mobil.
Pentru că vrem să înțelegem ce îi determină pe clienții noștri să aleagă o metodă de livrare sau alta, am derulat, în perioada august – septembrie 2022, un studiu care analizează cele mai importante beneficii ale livrării click & collect pentru magazinele online din România. Rezultatele analizei se regăsesc în rândurile de mai jos.

De ce aleg magazinele livrarea click & collect?
Magazinele online cuprinse în această analiză realizată de Cargus se aliniază și ele preferințelor cumpărătorilor. Costurile mai mici de livrare reprezintă principalul beneficiu și motiv pentru care platformele de ecommerce oferă clienților livrarea de tip click & collect – 70% dintre magazinele online care au răspuns chestionarului indică acest beneficiu.
Alte argumente în favoarea livrării click & collect (din magazine partenere și lockere) sunt: proximitatea față de locuința clientului (60%), rețeaua extinsă de locații (58%), livrarea mai rapidă a coletelor și perioada mai mare de ridicare (56%).
În privința livrării la locker, alături de eficiența costurilor și a procesului de livrare, proximitatea și acoperirea rețelei, magazinele online indică digitalizarea ca un beneficiu important al acestei opțiuni de livrare – inovațiile digitale, care facilitează accesul clienților la produsele achiziționate.
De asemenea, 30% dintre magazinele online care au făcut parte din studiul Cargus oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-și ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o rețea de lockere. Cargus gestionează în prezent o rețea de peste 900 de puncte SHIP & GO (proprii și partenere), urmând ca în această toamnă să lanseze propria rețea de lockere.
Plata online câștigă teren
Plata coletelor înainte de livrare câștigă tot mai mult teren și în rândul magazinelor online – în proporție de 59%, comercianții oferă cumpărătorilor posibilitatea de a plăti online și prin OP. Mai mult, 70% dintre platformele de ecommerce din studiu menționează că au o rată de retur mai mică de 3% din totalul produselor vândute într-o lună.
De asemenea, aproximativ 41% dintre magazinele online parte din studiul Cargus livrează către clienți peste 200 de colete lunar, situându-se în categoria afacerilor de mărime medie. În același timp, mai bine de o treime dintre comercianții analizați livrează între 50 și 200 de colete.
În ceea ce privește județele în care magazinele online își desfășoară activitatea, primul loc îl ocupă București – Ilfov (cu o treime din total), urmat de Cluj, Hunedoara, Brașov, Dolj și Constanța. La studiul Cargus au participat magazine online care comercializează o plajă diversă de produse, precum fashion, IT&C, produse de beauty și îngrijire, articole pentru casă și grădină, sau hrană pentru animale și cărți.
Articole similare

Costul marginal în logistică: cum afectează prețul livrărilor și strategia afacerii tale
Știi care e diferența dintre o livrare profitabilă și una care-ți mănâncă din buzunar fără să-ți dai seama? Un singur colet în plus. Costul marginal în logistică e acel detaliu invizibil care poate face sau rupe marja de profit. Nu-i doar o formulă de economie — e cheia din spatele unor decizii smart de preț, […]
vezi mai mult
De ce este important să alegi un partener deîncredere pentru transportul documentelor notariale?
Ai nevoie să trimiți un document notarial important – un contract, o procură sau un act oficial cu termen limită. Alegi un serviciu de curierat oarecare, sperând că totul va decurge fără probleme. Dar ce se întâmplă dacă pachetul întârzie, se pierde sau, mai rău, ajunge în mâini greșite? În astfel de situații, fiecare clipă […]
vezi mai mult
Ce se întâmplă după o livrare nereușită? Aspecte importante de care trebuie să ții cont
Studiile arată că aproximativ 20% dintre livrări nu reușesc din prima încercare. [1] Dar ce se întâmplă după o livrare nereușită? Care sunt pașii următori și ce aspecte trebuie să iei în considerare? În acest articol, poți afla ce urmează după o primă livrare nereușită și ce măsuri poți lua pentru a optimiza experiența clienților. […]
vezi mai mult