Ce presupune logistica într-o firmă și ce soluții moderne există pentru aceasta

Antreprenori
Data Publicării:
Data Modificării:

Distribuie articolul


Logistica nu este doar un serviciu. Este, de fapt, o funcție strategică acționând în două direcții: ca o pârghie pentru optimizarea internă și ca un instrument pentru competitivitate. De aceea, majoritatea companiilor implementează diferite soluții eficiente pentru gestionarea logisticii, pentru un flux de lucru fără probleme și rapid.

În acest articol, îți vom prezenta care sunt cele mai moderne soluții pentru gestionarea eficientă a procesului de logistică..]

Ce presupune logistica într-o firmă?

În termeni simpli, logistica poate fi definită ca acea activitate a unei companii care implică monitorizarea fluxurilor sale fizice. Este vorba despre gestionarea eficientă a resurselor necesare pentru satisfacerea nevoilor pieței. De asemenea, logistica se referă și la coordonarea circulației mărfurilor și comenzilor, astfel încât acestea să ajungă rapid și în siguranță de la un punct A (furnizor) la un punct B (client final).

Cu toate acestea, logistica este mult mai complexă și include atât fluxuri materiale, cât și fluxuri de informații.

Pentru fluxurile de materiale putem distinge două dimensiuni în cadrul logisticii:

  • Dimensiunea tehnică. Include activități curente, cum ar fi: transportul mărfurilor și pachetelor, depozitarea, ambalarea produselor și livrarea către distribuitori sau clienți. Se ia în considerare utilizarea vehiculelor sau a mașinilor de transport, dispunerea spațiilor, gestionarea returnărilor, securitatea coletelor etc.;
  • Dimensiunea funcțională. Conferă logisticii un rol transversal prin faptul că este o chestiune de optimizare a rețelei de circulație a fluxurilor de produse pentru a garanta calitatea, viteza de livrare și raționalizarea costurilor.

Pentru ca fluxurile de materiale să fie posibile, logistica într-o firmă trebuie să fie traversată de fluxuri de informații conectate la toate serviciile și/sau furnizorii de servicii implicați în lanțul de aprovizionare.

Importanța fluxurilor informaționale se rezumă la plasarea comenzilor, identificarea coletelor și furnizarea detaliilor în orice moment cu privire la starea inventarului din depozit.

Care este rolul logisticii într-o firmă?

Logistica ocupă una dintre cele mai importante locuri într-o firmă. În primul rând, logistica este esențială atunci când o afacere se bazează pe fluxul de materiale pentru a fi de succes. În al doilea rând, pentru că este o parte integrantă a lanțului valoric.

În cele din urmă, logistica este și o funcție, în sensul că este transversală și conectează toate departamentele unei firme aducând numeroase avantaje, dintre care cele mai importante sunt:

  • Gestionarea producției în mod eficient;
  • Îmbunătățirea relațiilor și satisfacției clienților;
  • Reducerea costurilor.
Cargus - SIgn & Go

Trimite coletul tău ușor și rapid!

Soluții moderne pentru eficientizarea logisticii într-o firmă

În societatea de astăzi, transportul bunurilor este o sarcină importantă. Zilnic, afacerile cu produse trebuie să trimită pachete către destinatarii finali și să le urmărească progresul pentru siguranță și eficiență. Dar cum pot noile soluții pentru transport să îmbunătățească procesul logistic al unei companii?

Majoritatea clienților se așteaptă să primească o comandă cât mai repede posibil – în 1-2 zile. Acest lucru face ca industria serviciilor de curierat să fie un instrument esențial pentru succesul oricărei firme de vânzare cu amănuntul (retail). Tocmai din acest motiv, scopul firmei de curierat Cargus este de a asigura că procesul de livrare a coletelor corespunde celor mai înalte așteptări ale clienților unei companii.

Iată ce soluții moderne îți propune Cargus pentru îmbunătățirea procesului logistic de transport din firma ta:

masina de curierat Cargus

1. Livrare rapidă până la sfârșitul zilei lucrătoare următoare

Clientul tău a plasat o comandă astăzi. Cât de satisfăcut crezi că va fi dacă va primi pachetul mâine, până la finalul zilei? Viteza de livrare este un aspect important în viața clienților deoarece aceștia și-ar dori să se bucure imediat de produsele comandate.

În colaborarea cu Cargus pentru livrarea comenzilor plasate de clienții tăi, poți alege dintre mai multe servicii de transport cu livrare până la finalul zilei lucrătoare următoare:

  • Loco Economic Standard – pentru plicuri și colete cu o greutate mai mică de 31 de kilograme, cu livrare doar în locațiile în care Cargus are sucursale;
  • Loco Standard Plus – pentru plicuri și colete cu o greutate de până în 50 de kilograme, doar în locațiile în care Cargus are sucursale;
  • Economic Standard – pentru plicuri și colete de până în 31 de kilograme, cu livrare către toate destinațiile din România;
  • Standard Plus – pentru plicuri și colete de până în 50 de kilograme, cu livrare către toate destinațiile din România;
  • Easy Collect Standard – pentru plicuri și colete de până în 15 kilograme, cu livrare la orice unitate SHIP & GO Cargus din România.

2. Livrare sustenabilă prin Lockerele Cargus

Chiar acum, spre sfârșitul ultimului trimestru din 2022, Cargus a reușit să implementeze o soluție inovativă pentru toate companiile care prelucrează comenzi de produse pentru clienții săi în România – Lockerele Cargus.

Lockerele Cargus reprezintă o soluție eficientă, sustenabilă și contactless de livrare și îmbunătățește experiența de transport și primire a comenzilor din partea clienților. Printre avantajele Lockerelor Cargus se numără:

  • Impact redus asupra mediului înconjurător. Lockerele Cargus funcționează pe baza unei tehnologii care necesită consum minim de energie datorită bateriilor care durează până la 10 ani: consum minim – viteză de folosire maximă;
  • Fără contact cu microbii și coronavirusurile. Lockerele Cargus funcționează direct din aplicația mobilă Cargus instalată pe device-ul utilizatorilor. Pentru a deschide compartimentul și pentru a ridica pachetul, clientul trebuie doar să atingă ecranul propriului telefon;
  • Accesibil la orice oră din zi. Lockerele Cargus pot fi accesate la orice oră din zi, 24/7;
  • Fără griji că destinatarul nu este acasă! Deși clienții își doresc să se bucure de comanda făcută cât mai repede, adeseori se întâmplă să intervină situații urgente care, implicit, amână livrarea produselor. Lockerele Cargus pot fi utilizate în acest caz, reducând situațiile în care livrarea necesită reprogramare.

3. Mai multe mijloace de plată

Informarea clienților cu privire la mijloacele de plată disponibile poate contribui la generarea unui număr mai mare de conversii pe site-ul tău, dar și la fidelizarea clienților. Iar cu cât permiți mai multe mijloace de plată, cu atât mai mulți clienți vei avea!

Chiar dacă plata în numerar la livrare a rămas una dintre cele mai folosite opțiuni de tranzacționare, consumatorii au început să acorde o atenție deosebită plăților online și plăților cu cardul la livrare. În colaborarea cu firma de curierat Cargus, ai posibilitatea să pui la dispoziția clienților tăi mai multe mijloace de plată pentru a îndeplini nevoile și preferințele fiecăruia în parte.

Vezi mai multe soluții și instrumente pentru eficientizarea proceselor logistice de transport din firma ta!

Vrei să afli mai multe?

Articole similare

Ce se întâmplă după o livrare nereușită? Aspecte importante de care trebuie să ții cont

Antreprenori

Studiile arată că aproximativ 20% dintre livrări nu reușesc din prima încercare. [1]  Dar ce se întâmplă după o livrare nereușită? Care sunt pașii următori și ce aspecte trebuie să iei în considerare? În acest articol, poți afla ce urmează după o primă livrare nereușită și ce măsuri poți lua pentru a optimiza experiența clienților.  […]

vezi mai mult
Contact
Solicită o ofertă